BUJANOVAC, BEOGRAD, 17. april 2018. – Na novi tender koji su JP Putevi Srbije raspisali za završetak radova na deonici Koridora 10, Srpska kuća – Levosoje, stigla je samo jedna ponuda, i to preduzeća sa kojima su Putevi Srbije pre četiri meseca raskinuli prethodni ugovor o izgradnji iste deonice zbog velikog kašnjenja radova, javlja Insajder, a prenosi Ekapija.
Kako prenosi portal, u ovim okolnostima bi tako mogla da se desi potpuno apsurdna situacija, da isti posao dobiju Srbija autoput i MBA Ratko Mitrović niskogradnja, firme kojima je prethodno isti posao oduzet zbog probijanja rokova.
Da li će posao koji finansira država ponovo poveriti firmama koje nisu ispunile ni prethodni ugovor, JP Putevi Srbije treba daodluče najkasnije do 22. aprila.
Obaveza izabranog izvođača biće završetak deonice od oko 9 kilometara, petlje Bujanovac 1 i regulacija Južne Morave sa pritokama.
Konzorcijum preduzeća MBA Ratko Mitrović niskogradnja i Srbija autoput, podsetimo, već jednom su dobile posao vredan oko četiri milijarde dinara, na istoj ovoj deonici, Srpska kuća – Levosoje i na petlji Bujanovac 1.
Zbog problema sa projektom i probijanja rokova sa njima je 15.12.2017. raskinut ugovor.
JP Putevi Srbije su novi tender raspisali 6. marta 2018. godine, a Komisija za sprovođenje javne nabavke je 12. aprila konstatovala da je na javni poziv pristigla samo jedna zajednička ponuda grupe izvođača– Srbija autoput i MB Ratko Mitrović.
Oni su ponudilida za skoro 1,5 milijardi dinara završe posao za koji su Putevi Srbije raspisali javni poziv, u roku od šest meseci i uz avans od 10% vrednosti radova.
Kako je predviđeno uslovima u konkursnoj dokumentaciji, Komisija ima rok da se o ovoj ponudi izjasni 20 dana od otvaranja ponuda.
Pošto su ponude otvorene 12.aprila, konačna odluka mora da se donese najkasnije do 22. aprila.
Inače, kako se ispostavilo, izgradnja deonice Srpska kuća – Levosoje na Koridoru 10, koja je trebalo da bude završena pre više od godinu dana, počela je da se gradi 2015. godine na osnovu projekta koji je CIP izradio još 2008. godine.
Tek kada su ugovori potpisani i radovi započeti, ispostavilo se da je stanje na terenu promenjeno i da projekat, star čak sedam godina u trenutku ugovaranja posla, mora da se menja, podseća Insajder i dodaje:
– Razlog za kašnjenje u ovom slučaju, međutim, nije samo projekat koji je morao da se promeni zbog toga što je posle sedam godina izmenjeno korito Južne Morave, već i zbog neodgovornosti izvođača radova koji nisu poštovali ugovorenu dinamiku poslova, zbog čega su rokovi pomerani više puta.
U JP Putevi Srbije koji je investitor radova, za Insajder kažu da je ugovor raskinut po dva osnova.
Jedan je taj što se ispostavilo da neophodni radovi za puštanje deonice u saobraćaj, a koji su predviđeni izmenjenim projektom, ne mogu da se završe u okviru„raspoloživih finansijskih sredstava„.
Drugi osnov je međutim bio nepoštovanje ugovorenih rokova, odnosno to što su izvođači kasnili dva meseca u odnosu na dogovorenu dinamiku prilikom poslednjeg produženja roka.
– Naručilac je u cilju zaštite svojih prava i interesa aktivirao garanciju za dobro izvršenje posla na iznosod 27,99 miliona dinara – rekli su u Putevima Srbije.
Ukoliko se potpišu novi ugovori za istu deonicu sa istim firmama, javno preduzeće će im samo za avans isplatiti 150 miliona dinara.