5 saveta za organizaciju vremena i povećanje produktivnosti

Da li ste uvideli da u zadnje vreme ništa ne stižete? A i to što uradite, čini vam se da nije dovoljno dobro? Vreme je da povećate svoju produktivnost i bolje organizujete svoje vreme. Ako vam treba pomoć, mi imamo 5 proverenih načina!

Neki od nas postižu više, rade mnoge poslove odjednom, nisu toliko pod stresom, čini se da sve obavljaju sa lakoćom. Takvi ljudi imaju vremena za sve, ali kako to uspevaju? Činjenica jeste da dan traje za sve nas jednako, ali ga ne koristimo svi na isti način.

Dan ne možemo produžiti, vreme ne možemo da kupimo, ali možemo da se bolje organizujemo i stignemo da uradimo sve što treba, i to na dobar način. Uspešni ljudi su poznati po tome što dobro znaju da isplaniraju svoje vreme. Kako biste uspeli da organizujete čitav svoj život i pokrijete sve njegove aspekte, za početak je bitno da naučite da organizujete svoj dan.

Ako ste dobro organizovani, život će vam biti mnogo jednostavniji i lakši, bićete srećniji čim unapredite svoju produktivnost. Korak po korak i doćićete do cilja, i zato, hajde da počenemo već danas!

1. Počnite da zapisujete

Da li ste kao tinejdžeri vodili dnevnik i zapisivali sve ono što vam je važno? I sada će vam biti potrebna sveska ili blokče koje ćete nositi svuda sa sobom i zapisivati sve ono što vam se dešava u danu. Kako biste napredovali u organizovanju, bitno je da budete svesni koliko stvari dnevno uradite i kako ste time zadovoljni.

Ovo će vam pomoći da uvidite na šta tačno trošite vreme. Sveska koju ćete nositi sa sobom je sama vaša i budite iskreni prema sebi, jer ovde zapisujete kako provodite svoje slobodno i vreme na poslu. Možda će vam nekad biti naporno da zapišete baš sve, ali verujte da je to vrlo korisno za vas.

Po tezama, dve nedelje vodite dnevnik o tome šta radite i pored toga zapišite koliko vremena na to trošite. Naravno, neke stvari će se ponavljati, a neke će biti nove. Posle dve nedelje, spremni ste da sumirate utiske i pređete na sledeći korak.

Kada sumirate događaje, treba da odredite produktivne i kvalitetne stvari koje lako radite, koje doživljavate kao zadovoljstvo. Ako smatrate da ste dobro organizovani u kupovini, onda dajte sebi pozitivnu ocenu. Ako smatrate da niste dovoljno produktivni na poslu ilipreviše vremena provodite na društvenim mrežama u slobodno vreme, stavite to na lošu stranu.

Kada sumirate u čemu ste dobri, a u čemu još uvek niste dobro organizovani, vreme je da krenete na rešavanje problema.

2. Poštujte sebe i svoje vreme

Pre nego što krenemo na konretne načine za planiranja, važno je da naučite da poštujete vreme koje imate. Dugo ćete vreme da trošite uzaludno ukoliko ga niste svesni. Osvestite svaki vaš trenutak i budite zahvalni na njemu. Iako vam to možda zvuči čudno, u tome je ključ srećnog života.

Živimo brzo, u dobu informacija, u dobu kada svi očekuju da se sve dogodi preko noći. Takvo okruženje od nas može da učinimo da se povučemo u sebe, jer imamo utisak da nismo dovoljni dobri da uspemo da sve uradimo na pravi način. Ovde se ne radi o organizovanju vremena, ono teče i sa nama i bez nas. Bitno je organozovati sebe.

Kako bismo povećali svoju produktivnost, moramo da prihvatimo faktore koji na nju utiču. Ti faktori mogu biti i unutrašnji i spoljašnji. Unutrašnji faktori tiču se nas samih i našeg mišljenja koje imamo o sebi. Moramo obratiti pažnju na svoje misli. One su najvažnije u procesu poboljšanja organizacije.

Spoljašnji faktori su sve one informacije koje su nam svakodnevno izložene i naš mozak ih stalno primećuje. Imate previše poziva u toku dana? Ljudi vas iscrpljuju svojim problemima i negativnom energijom? Osećate da više nemate snage i da vam treba mir?

Vreme je da se odmorite, da se resujete, kako biste mogli da isplanirate svoje dane i svoj život. Ako niste u mogućnosti da odete negde sami na vikend, onda ga bar jednom iskoristite drugačije. Isključite telefon, ispavajte se, šetajte, budite u prirodi, ispraznite mozak od svega.

Kvalitetan san omogućiće da napunite baterije i da u novu radnu nedelju uplovite kao novi čovek, sa novim navikama. Tamne krugove ispod očiju možemo sakriti korektorom, ali bi najbolje bilo da se dobro odmorimo od svega. Verujem da to dugo niste učinili, jer je sve ostalo bilo preče od vas samih.

Ovaj ritual treba uraditi baš posle tih 14 dana u kojima ste zapisivali sve što radite kako valja i sv što radite kako ne valja. Kada se dobro odmorite, možete da krenete da radite na planiranju.

I molim vas, bez izgovora kako ne možete da odvojite jedan dan da se naspavate, da se ne javljate na pozive koji vas zamaraju i da se malo posvetite sebi, više nego inače.

3. Isplanirajte nove zadatke

Sada bi već trebalo da ste rasterećeniji i spremni za nove zadatke. Zvuči zanimljivo, zar ne? I jeste! Osim što će vam novi zadaci biti zanimljivi, uticaće na vašu produktivnost i bolje organizovanje.

Prethodne dve nedelje pisali ste šta radite, a od danas treba da zapisujete dan unapred šta sve treba da uradite. Vi sami sebi zadajete ciljeve na dnevnom nivou, kako vam se to čini?

Sve ono što očekujete da uradite sutra, morate da zapišete večeras i da odredite okvirno od kad do kad ćete to raditi.

Ova vežba može da bude odlična za vaše konkretno planiranje vremena. U početku, nemojte preterivati da se ne biste razočarali ako ne uradite nešto sa svoje liste. Bitno je da ne odustajete. Ako se desi da ne uradite jednu stvar sa svoje liste, prebacite je za sutra, ali nemojte da odustanete od nje. „Ta stvar“ jedsnostavno mora da se uradi jer ste je vi zacrtali sebi.

Suočite se sa problemima koji vas koče da budete produktivni. Ako na poslu imate loše odnose sa nekim, izgladite ih, nemojte bežati od toga. Znate da nas sve stigne od čega bežimo. Naučnici su dokazali da harmanočni odnosi na poslu, utiču na našu produktivnost. Radićemo bolje i više ćemo se angažovati ukoliko su nam odnosi sa ljudima sa kojima radimo sređeni.

4. Odredite prioritete

Obaveza je puno, zadataka je puno. Morate da naučite da odredite šta je važno!

Prioritete znate i sami, i oni su za svakog od nas individualni. Ipak, kad radite konkretne stvari, bitno je da ih podelite na manje celine.  Na primer, danas imate obavezu da sredite ceo stan. To vas može uznemiriti, jer imate svašta da uradite, a nemate mnogo vremena. To ćete najbrže uraditi ako se fokusirate na posebne prostorije, a ne na ceo stan.

Kad završite sa jednom sobom, napravite pauzu 5 minuta, a onda pređite na drugu. Čišćenje stana je samo primer, ali ovaj savet možete da primenite na sve aspekte. Kada se fokusirate na manji deo, lakše ćete ga uraditi i neće vam biti nemoguće da taj cilj ostvarite.

Usput se otarisite stvari koje vam više ne trebaju. Lakše ćete disati kada raščistite prostor, u kom živite i u kom radite. Kada živite i radite u prostoru koji je uredan i čist, imaćete više motivacije da se fokusirate na bitne stvari i da stvari brže završite.

5. Brinite o sebi

Tajna uspešnih ljudi leži u tome što oni znaju da su sebi na prvom mestu. Zdrava sebičnost je osobina koju morate da izgradite, ukoliko je ne posedujete. Ako ste vi srećni i zadovoljni, tu energiju ćete preneti i na druge ljude.

Vaša produktivnost i organizovanost su usko povezani sa tim kako se osećate. Ako ste mrzovoljni, umorni i nezadovoljni, ne možete brzo da obavljate stvari i da u tome budete preterano uspešni. Kako biste uspeli da budete fokusirani, preduslov je da se osećate dobro.

Pre nego što počnete da radite više, da se trudite oko svega, pobrinite se prvo za sebe. Pregledajte da li ste trenutno zdravi i da li su vaše navike zdrave. Pobrinite se da jedete zdravo, da vaša ishrana bude izbalansirana i adekvatna, kako biste imali energije da iznesete sve ono što od sebe očekujete.

Vežbajte, neka fizička aktivnost bude na listi vaših prioriteta. Treba vam način da iz sebe izbacite svu negativnu energiju i da se napunite novom energiju koja će vas pokrenuti da budete produktivniji i da lakše obavljate svakodnevne stvari.

Nađite stvari koje vas raduju. Provodite vreme sa svojim prijateljima, porodicom i ljudima kojima u vama bude pozitivne emocije. Ako imate jasan cilj, onda se ne možete izgubiti na putu. Prestanite da se žalite i počnite da radite na svojim ciljevima. Posvetite se tome u potpunosti, jer je vaš život i lični uspeh u pitanju.

Kada primetite da ste pod stresom, odmarajte se, kontrolišite svoj stres. Recite NE stvarima koje niste u stanju da uradite, i koje ne želite da prihvatite. I ne zaboravite da svakoga dana odvajata vreme samo za sebe. Čitajte, pišite, gledajte omiljenu seriju. Radite ono što vas usrećuje i na taj način oslobađajte se stresa koji može doći u procesu povećanja produktivnosti, jer ćete imati veća očekivanja od sebe.

Menjajte sebe i svoje navike i videćete kako će sve izgledati drugačije i lakše. Nešto više nećete raditi, nešto ćete raditi mnogo kvalitetnije. Ne očekujte da promene dođu preko noći, već vredno radite na svojim uspesima i na svakom malom pomaku budite zahvalni.

Budite zadovoljni sobom i učinite vaš život još kvalitetnijim, jer nije teško organizovati se drugačije. Verujte u sebe i kada vam u svoj toj organizaciji ponestane motivacije, setite se vašeg velikog cilja i biće vam jasno zašto treba da se potrudite još više.




Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *