Piše: Srbijanka Stanković
Broj korisnika pametnih telefona u svetu neprestano raste. Procenjuje se da danas širom sveta čak 6,8 milijardi ljudi poseduje barem jedan mobilni uređaj. Ovaj podatak ne treba da čudi, s obzirom da nam mobilni telefoni pomažu da ostanemo povezani sa našim najdražima, ali i da obavljamo različite zadatke, kako na poslovnom tako i na privatnom planu.
Međutim, kao i svaki drugi elektronski uređaji, ni pametni telefoni nisu imuni na kvarove i zastoje u radu koji mogu da naruše njihovu funkcionalnost. Neke od problema i kvarova moći ćete da rešite sami, dok ćete za druge ipak morati da potražite profesionalnu pomoć.
A u slučaju da ne uspete da rešite problem ili da je otklanjanje kvara neisplativo, možete vaš neispravan telefon ponuditi firmama koje se bave otkupom svih vrsta mobilnih uređaja – ispavnih i neispravnih. Otkup telefona vam omogućava da, u zavisnosti od stanja vašeg aparata, dobijete određenu sumu za njega, koja će vam dobro doći kao dodatak budžetu za kupovinu novog smartfona.
Bilo kako bilo, telefon će pre ili kasnije početi da gubi na funkcionalnosti, a postoje neki uobičajeni problemi na koje se korisnici većinom žale. Evo koji su to najčešći kvarovi na pametnim telefonima i kako da ih rešite.
#1 Spor rad i zamrzavanje slike
Jedan od najčešćih problema koje prijavljuju korisnici je spor rad telefona i zamrzavanje ekrana. Ovakav problem se obično prvi put javlja nakon godinu ili dve korišćenja i često može biti potpuno frustrirajući za korisnika.
Na sreću, ovakve smetnje u radu telefona obično se lako rešavaju. U najvećem broju slučajeva biće dovoljno da restartujete vaš mobilni. Na taj način ćete prekinuti sve programe koji rade u pozadini i osvežiti memoriju i procesor. Nakon ponovnog pokretanja telefon će započeti rad bez seckanja i dugog učitavanja.
Kada se telefon ponovo pokrene, obavezno proverite raspoloživost memorije odnosno slobodnog prostora za skladištenje podataka. Ukoliko je memorija puna, uređaj će sasvim izvesno sporije raditi. Zato obrišite nepotrebne podatke, fotografije i video zapise i rasteretite memoriju. Posle čišćenja preopterećene memorije, gotovo svaki pametni telefon će ponovo raditi normalnom brzinom.
Na kraju, razlog sporijeg rada telefona može da bude i neažuriran softver. Zastareo softver ne samo da može izazvati sporiji rad, već može biti laka meta za viruse i hakerske napade. Zbog toga vam savetujemo da svaki put kada izađe nova zakrpa obavezno prihvatite ažuriranje.
Kad smo već kod bezbednosti, ne propustite mogućnost da podesite daljinsko zaključavanje telefona. Ova opcija je jako dobra u slučaju krađe, a možete je aktivirati preko besplatne Google usluge “Find My Device”. Telefon mora biti prijavljen na Google nalog i mora biti uključena opcija “Lokacije”, kao i već pomenuta opcija “Find My Device”. Na taj način ne samo da možete daljinski zaključati telefon, već i izbrisati sve podatke sa njega ako to želite.
Još jedan čest problem u radu telefona je kratko trajanje baterije. U zavisnosti od opterećenja i od toga koliko i koje funkcije trenutno koristite na pametnom telefonu, i baterija će različito trajati. Kod novih uređaja ona bi pri normalnom srednjem opterećenju trebalo da izdrži oko dva dana. Međutim ako vam je mobilni stariji ili ako konstantno igrate igrice ili koristite neke druge zahtevnije aplikacije, sigurno je da će se baterija brže prazniti. To može biti jako frustrirajuće, posebno ako ste u pokretu i nemate mogućnost punjenja baterije.
Ovaj problem možete trajno rešiti jedino zamenom baterije. Ako imate potreban alat i znanje, ali pre svega ako vam model telefona to dozvoljava, bateriju možete zameniti i sami. Ipak, treba da znate da mnogi modeli imaju integrisanu bateriju koja se ne može zameniti. Nažalost, tada vam jedino preostaje da ponudite svoj stari dotrajali aparat servisima koji otkupljuju takve uređaje.
Bilo da vam je potreban otkup telefona Beograd, Novi Sad, Niš, ili neki drugi grad – ovakve radnje srećom postoje u svim većim gradovima, pa ćete lako moći da prodate uređaj, samo je pitanje koliku cenu ćete dobiti za njega.
Ipak, pre nego što odlučite da kupite novu bateriju ili da telefon date na otkup, probajte par stvari. Brzo pražnjenje baterije je uzrokovano aplikacijama koje neprekidno rade u pozadini. Zato isključite nepotrebne aplikacije, funkcije i servise poput Bluetooth-a ili GPS-a. Jedna od opcija je i podešavanje osvetljenosti ekrana koji je jedan od najvećih potrošača baterije. Takođe možete uključiti i režim uštede energije. Sve ovo bi trebalo da omogući duže trajanje baterije.
Slomljen ili napukao ekran je najčešće fizičko oštećenje koje se javlja na pametnim telefonima svih robnih marki. Bilo da je reč samo o naprslini ili potpuno razbijenom staklu, ovo oštećenje može biti estetski, ali i funkcionalno problematično, pa čak i opasno po zdravlje ljudi. Posebno je opasno za decu koja sve više vremena provode gledajući u ekran, jer oštećen displej više zrači i samim tim više oštećuje vid.
Kako biste smanjili rizik od fizičkog oštećenja ekrana, ali i od oštećenja dugih delova telefona, najbolje je da odmah po kupovini novog uređaja nabavite masku i nalepite zaštitno staklo.
Ako na displeju postoje samo ogrebotine, lako ih možete sanirati. Ali ukoliko je ekran oštećen tako da vam onemogućava normalan rad, moraćete da ga zamenite. Zamena displeja nije jednostavna, ali nije ni nemoguća misija. Na YouTube-u možete pronaći veliki broj tutorijala kako da to uradite.
Ipak, biće vam potreban odgovarajući alat kao i specijalni lepak da biste zamenu obavili kako treba. Isto tako, trebaće vam i strpljenje i mirna ruka. Ukoliko pak ne želite da rizikujete i niste sigurni da ćete posao odraditi kako valja, obratite se serviserima. Birajte one koji su na dobrom glasu i one koji će vam dati garanciju na svoj rad.
Pametni telefoni su nezamenljivi alati u našem svakodnevnom životu, ali kvarovi i nepravilan rad nam mogu stvoriti nepotrebne probleme. Nadamo se da će vam ovi saveti biti od koristi ako i vi primetite smetnje u radu na vašem mobilnom uređaju. Važno je da zapamtite da je održavanje i redovno ažuriranje softvera ključno za očuvanje funkcionalnosti telefona. U slučaju ozbiljnih kvarova, za koje niste sigurni da ih možete sami rešiti, uvek je preporuka da potražite kvalitetan servis.