Novi predmet u školama od 1. septembra

Bujanovac, 24. avgust 2023. Učenici od petog do osmog razreda će od 1. septembra imati novu slobodnu nastavnu aktivnost u školi pod nazivom „Vrline i vrednosti kao životni kompas“ koja će uključivati razgovor o porodici, zdravlju, obrazovanju, miru, ali će nastavnik imati slobodu da se bavi i drugim vrednostima.

Eleonora Vlahović iz Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanje kaže da Vrline i vrednosti kao životni kompas, nova slobodna nastavna aktivnost koju će učenici imati od 1. septembra, uključuje razgovor o temama koje bi svaki normalan čovek izdvojio, kao što su porodica, zdravlje, obrazovanje, mir, ali da nastavnik ima slobodu da se bavi i drugim vrednostima, prenosi RTS.

-Nema pismenih i kontrolnih, već je zamišljeno da se razgovara na razne provokativne teme, da se dovode gosti, da se razmenjuju iskustva, pogleda film, zauzmu različite pozicije – objašnjava Vlahović.

Ova aktivnost je, kako kaže, slobodna u tom smislu što je učenici biraju i mogu je izabrati u jednom od ta četiri razreda. Ima dva programa, jedan za peti i šesti, a drugi je za sedmi i osmi razred.

-Učenici će imati priliku da se na jedan aktivan način bave životnim vrednostima, ljudskim vrlinama, zatim socijalnim veštinama potrebnim da se živi u skladu sa vrednostima i vrlinama. Jedan tematski blok je posvećen ustanovama koje se bave opštim dobrom, pomaganjem drugima, volontiranjem, solidarnošću, kao i Crvenim krstom – kaže Vlahović.

Vrednosti o kojima će se pričati na časovima su, dodaje, one koje bi svaki normalan čovek izdvojio.

-To su porodica, zdravlje, obrazovanje, mir – navodi Vlahović i dodaje da nastavnik ima slobodu da se bavi i drugim vrednostima, kao što su rad, planeta Zemlja, ekologija…

Što se tiče socijalnih veština, prema njenim rečima, to su one veštine koje pomažu u svakodnevnom životu, kao što su kritičko mišljenje, volontiranje, saradnja, asertivnost, briga o drugom i o sebi, prepoznavanje sopstvenih i tuđih emocija.

Slobodna nastavna aktivnost, kako je objasnila, postaje obavezna kada je učenik izabere, sa jednim časom nedeljno, ali se ocenjuje opisno i ne utiče na školski uspeh.

U toj aktivnosti, dodaje, nema potrebe ni za kakvim predavanjima, već je u pitanju isključivo aktivnost učenika, ali nastavnik ipak vodi računa da se prođe kroz program i da svi učenici budu aktivni.

-Zavod je predložio da realizatori budu psiholozi i pedagozi, koji su svakako vrlo obučeni da na taj interaktivan način rade. Nema predavanja, pismenih, kontrolnih, bilo bi zaista neadekvatno, već je tu zamišljeno da se razgovara na razne provokativne teme, da se dovode gosti, da se razmenjuju neka iskustva, da se pogleda film, da se zauzme različita pozicija. Zaista smo se potrudili da u uputstvu damo vrlo jasne smernice, ali dalje nastavnik ima veliku slobodu da kreira čas na način da budu svi zadovoljni – zaključuje Vlahović.




Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *