Bujanovačke žele srećan Aranđelovdan svima koji slave

Prema Svetom pismu, zbor angela obuhvata devet nebeskih činova, čji je artistratig Mihailo vojvoda. Njegovo ime govori da on poseduje “neobičnu, besprimernu duhovnu silu” i na jevrejskom jeziku znači “ko je ravan Bogu”.

Još od ranih hrišćanskih vremena arhangel Mihailo se prikazuje kao vojvoda koji u desnoj ruci drži koplje sa platnenom pantljikom sa crvenim krstom na vrhu, a u levoj palmovu zelenu grančicu.

Arhangel Mihailo se smatra čuvarem pravoslavne vere i borcem protiv verske jeresi. Poštuje se kao iscelitelj, borac i ratnik, čija se pomoć priziva i pod čiju se zaštitu stavljaju narodi i zemlje.

Kult arhangela Mihaila potiče iz 3. veka i razvio se najpre u Frigiji. Prema opštem verovanju, arhangel Mihailo prihvata duše umrlih i mereći dobra i zla dela njihova na zemlji, šalje ih u raj ili pakao.

Sabor Svetog Arhangela Mihaila i ostalih nebeskih svetaca spada u nepokretne praznike i jedna je od najčešćih slava u našem narodu. Po broju ljudi koji ga slavi kao krsnu slavu, nalazi se na drugom mestu.

Zaštitnik je loze Nemanjića, slava je Saborne crkve u Beogradu. Veruje se da ovaj zimski svetac luta prerušen u prosjaka kako bi nevernike usmerio na pravi put, a nevoljnicima pomogao.

Bujanovačke žele srećnog Arhangela Mihaila svima koji slave

 




2 thoughts on “Bujanovačke žele srećan Aranđelovdan svima koji slave

  1. Ramamti Ezer

    Михаило, или како га неке религије називају, свети Михаило, по свему судећи је име које је Исус имао пре него што је дошао на земљу и након што се вратио на небо.а Свето писмо каже да је Михаило имао спор са Сатаном око Мојсијевог тела, као и да је једном анђелу помогао да пророку Данилу пренесе Божје објаве (Данило 10:13, 21; Јудина 9). Његово име значи „Ко је као Бог?“ и оно му сасвим сигурно пристаје, с обзиром да стаје у одбрану Божје власти и бори се с Божјим непријатељима (Данило 12:1; Откривење 12:7).
    Размотримо неке разлоге на основу којих можемо закључити да су Исус и арханђео Михаило једна иста особа.
    Михаило је „арханђео“ (Јудина 9). Титула „арханђео“, што значи „врховни анђео“, у Библији се појављује само два пута. У оба случаја реч стоји у једнини, што наводи на закључак да та титула припада само једном анђелу. У једном од та два стиха каже се да ће ускрснули Господ Исус „сићи с неба са заповедничким позивом, с гласом арханђела“ (1. Солуњанима 4:16). Исус има глас арханђела јер је управо он арханђео Михаило.
    Михаило заповеда анђеоском војском. „Михаило и његови анђели борили су се са змајем“, то јест Сатаном (Откривење 12:7). Михаило има велики ауторитет у духовном подручју, јер се за њега каже да је „један од највиших кнезова“ и „велики кнез“ (Данило 10:13, 21; 12:1). Према речима изучаваоца Новог Завета Дејвида Ауна, ове титуле говоре у прилог томе да је Михаило постављен за „главног заповедника анђеоске војске“.
    Библија спомиње име само још једне особе која има власт над војском анђела. Она каже да ће се с неба појавити Господ Исус са својим моћним анђелима у пламеној ватри и да ће извршити освету (2. Солуњанима 1:7, 8; Матеј 16:27). Исус „је отишао на небо, и подложени су му анђели и власти и силе“ (1. Петрова 3:21, 22). Није логично закључити да би Бог над војском светих анђела поставио два заповедника, наиме Исуса и Михаила. Много је логичније закључити да се оба имена, и Исус и Михаило, односе на исту особу.
    Михаило ће „устати“ у „време тескобе“ какве још није било (Данило 12:1). У књизи пророка Данила израз „устати“ често се користи да би се указало на краља који се спрема за неку посебну акцију (Данило 11:2-4, 21). Исус Христ, који је представљен као „Реч Божја“, предузеће једну посебну акцију као „Краљ над краљевима“ како би поразио све Божје непријатеље и заштитио Божји народ (Откривење 19:11-16). Он ће то учинити током велике невоље „какве није било од почетка света“ (Матеј 24:21, 42).

    Reply

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *