Piše: N. Stevanović
Bujanovac, 26. mart 2024. Abnormalno uvećani računi za struju za novembar, decembar i januar, u nekim slučajevima i za više od 100 odsto, ispostavljeni su i pojedinim Bujanovčanima. Po ranijim saopštenjima iz Elektroprivrede Srbije (EPS), građani mogu da ulože prigovor na račun, koji će se potom analizirati i ispraviti ukoliko je došlo do greške. U vranjskom ogranku EPS-a kažu da će svakom građaninu koji podnese prigovor biti odgovoreno u zakonskom roku i da se postupa po svakoj pritužbi.
Jedan ugostitelj iz Bujanovca kaže da je za lokal morao da plati oko 100.000 dinara za tri meseca od novembra, što je dvostruko više od onoga što je realno potrošio.
-Račune za novembar i decembar nisam ni dobio već sam zadužen preko januarskog računa, koji sam dobio prošlog meseca. I to duplo zadužen, nisam se žalio, kako će oni sada da vide koliko sam potrošio u novembru. Platiš i ćutiš – kaže on.
Slično je prošao i Bujanovčanin, vlasnik jedne kancelarije u centru grada. On je na račun čekao dva meseca, a umesto očekivanih 10.000-12.000 zadužen je oko 30.000.
-Po opomeni pred isključenje platio sam i tih 30.000, da bi mi sledeći račun bio 50.000 dinara. I da pretpostavimo da nije obračunata prethodna uplata, ponovo su me zadužili za trostruko veći iznos od uobičajenog – kaže on.
I dok jedni smatraju da od prigovora nema ništa, drugi najavljuju – leteće tužbe.
-Svaki kupac ima pravo da podnese prigovor i dobiće odgovor u roku od 8 dana, kako predviđa Zakon o zaštiti potrošača. Ukoliko ne dobije odgovor, radi se o produženju roka, ali na svaki prigovor sigurno odgovaramo – rečeno nam je u vranjskom ogranku EPS.
Na prevelike račune žale se i širom Srbije. U EPS za Danas tvrde da hakerski napad krajem prošle godine nije uticao na iznose računa za električnu energiju kao i da nije povećan broj prigovora u odnosu na prethodni period.
Prigovor se može podneti na sledeće načine:
- Lično, na šalteru EPS (adresa je navedena na računu za električnu energiju)
- Pisanim putem – dopisom (adresa je navedena na računu za električnu energiju)
- Elektronskom poštom na adresu: reklamacije@eps.rs
- Telefonskim putem na broj telefona: 0800 111 202 (besplatan poziv)
Obrazac za podnošenje prigovora može se preuzeti ovde.