Evo kako da proverite da li vam je račun za struju u skladu sa potrošnjom

Bujanovac, 28. mart 2024. (Foto snimak ekrana)  – Na šalterima Elektroprivrede Srbije veća je gužva za reklamacije nego za plaćanje računa. Kako su Bujanovačke pisale, veliki broj Bujanovčana žali se da su im računi za struju veći nego obično. I ranije je bilo reklamacija na račune za struju, ali od hakerskog napada na Elektroprivredu Srbije, čini se da ih je mnogo više. Koliko ih bude mesečno, u EPS-u RTS nije uspeo da sazna.

Kako prenosi RTS, pitanje je da li ćete uz pomoć reklamacije ubediti nadležne u Elektrodistribuciji da vodite računa o potrošnji i da se pridržavate saveta da veš mašinu, bojler, TA peć uključujete samo noću. A šta je sa uređajima koji su uključeni tokom većeg dela dana po skupoj tarifi, poput rutera, punjača za mobilni telefon, televizora, klime.

Štedite, a račun je viši. Koliko puta ste pomislili da je to sigurno zato što vam se neko prikačio na brojilo? Koji je najlakši način da to saznate, a da ne morate da angažujete električara?

Isključite sve osigurače u stanu tako da budemo sigurni da ne trošimo električnu energiju i tada proveriti na brojilu da li i dalje postoji potrošnja. To je najsigurniji način da vidite da li vam se neko zakačio, kaže profesor u ETŠ „Nikola Tesla“ Andrej Čoha

I Bujanovčani se žale na „duplirane“ račune za struju

Kad utvrdite da je mesečna potrošnja na brojilu i u računu ista, rešili ste veliku dilemu. Sledeći korak je praćenje potrošnje, plaćanje računa i slanje eventualne reklamacije uz pomoć besplatne mobilne aplikacije „EPS Uvid u račun“. Ovu aplikaciju već koristi 380.000 korisnika i oni račune dobijaju elektronskim putem.

A šta da rade oni kojima, i pored reklamacija, stižu računi viši od prošlogodišnjih i koji ne znaju da koriste nove tehnologije? Da li je sud jedino rešenje i da li čekati presudu i rizikovati da struja bide isključena? Na to pitanje iz EPS-a je stigao odgovor da se snabdevanje električnom energijom obustavlja na zahtev snabdevača i da elektrodistribucija samo postupa po tom zahtevu.

EPS se na takav korak odlučuje kada se utvrdi da korisnik neovlašćeno koristi struju, posle čega slede prijava, kazna i novi zahtev za priključenje.




Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *