Maxi na meti Posebnog tužilaštva zbog sumnje na dogovaranje cena

Bujanovac, 15. oktobar 2024.- Protiv kompanije Delez, u okviru koje posluje i u market Maxi u Bujanovcu, Posebno odeljenje višeg javnog tužilaštva u Beogradu formiralo je predmet zbog sumnje na dogovaranje cena sa još tri privredna društva – „Merkator S“, „Univereksport-import“ i „DIS“. Proverava se da li se u postupcima ovih društava eventualno stiču i elementi krivičnog dela.

Predmet je formiran povodom informacija iz Zaključka Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije, koja je 10. oktobra pokrenula postupak protiv društava Delez Srbija (vlasnik Maxi prodavnica), Mercator S, Univereksport i DIS, zbog povrede konkurencije na tržištu zaključivanjem restriktivnog sporazuma, odnosno dogovaranjem istih cena za određene proizvode, piše N1.

„Komisija je izvršila nenajavljeni uviđaj u njihovim prostorijama, a nenajavljni uviđaj je istovremeno izvršen i u poslovnim prostorijama društva Cenoteka, kao trećeg lica. Postupak je pokrenut zbog osnovane pretpostavke Komisije da su pomenuti trgovinski lanci izvršili povredu konkurencije zaključenjem restriktivnog sporazuma iz člana 10. Zakona o zaštiti konkurencije“, navedeno je ranije u saopštenju Komisije.

Komisija je u periodu od kraja aprila 2024. godine do 19. septembra 2024. godine pratila kretanje cena za 35 izabranih proizvoda u maloprodajnim lancima: Dis, Merkator, Deleze i Univereksport.

Potom su izneti i zaključci izvedeni nakon analize prikupljenih podataka.

Ilustracije radi, izneti su za sledećih osam proizvoda koji su bitni elementi u prosečnoj potrošačkoj korpi i čije cene imaju direktan uticaj na kućni budžet potrošača: jogurt Imlek Balans+ 1kg, mleko Imlek 2,8 mm 1l, ulje Dijamant 1l, brašno Sentella glatko T-400 1kg, šećer Sunoko kristal beli 1kg, jaja L klasa 10/12 , kafa Grand Gold 200g i banane 1kg.

Redovne cene svih pobrojanih proizvoda kod svih posmatranih maloprodavaca su, zaključeno je – iste ili slične, uz različite uslove nabavke.

„Isti zaključak se može izvesti i kada su u pitanju akcijske cene“, konstatovala je Komisija.

Kao osnov za ovu analizu, navodi Komisija, izabrana je prosečna potrošačka korpa tročlanog domaćinstva, na bazi koje je identifikovano 45 proizvoda koji će biti predmet posmatranja, a koji su u potpunosti uporedivi (isti proizvođač, isto pakovanje i sl.).

Pri tome, Komisija ističe da nije posmatrala samo maloprodajne cene, već je od svih dobavljača (proizvođača, uvoznika…) za odabrane proizvode pribavila i komercijalne uslove pod kojima je svaki posmatrani maloprodavac pojedinačno nabavljao predmetne proizvode.

Na taj način Komisija je ocenila da različiti posmatrani maloprodavci imaju različite uslove nabavke za identične proizvode.

 




Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *