fbpx

Inkluzivno obrazovanje u OŠ „B. Radičević“: Svi hrabrimo našeg Veljka

Prioriteti su jačanje komunikacije i socijalnih veština, izgradnja samopouzdanja i usvajanje novih znanja  i veština. Koristimo sve raspoložive resurse u školi  i okruženju.  Mnogo sličica, cteža, kolaž papir, plastelin, suvo lišće, dugmad, različitu  ambalažu i slično. Upotrebljavamo i  elektronske edukativne sadržaje, za šta nam je dovoljan jedan računar. Ukratko, za rad u inkluzivnom odeljenju, pored primene stečenih pedagoških znanja i veština, važno je imati sluha i biti senzibilisan za rad

BUJANOVAC, 7. novembar 2016. – Osnovna škola “Branko Radičević” u Bujanovcu, gde  nastavu na srpskom jeziku ove školske godine  pohađa oko 1.300 učenika, jedna je od onih vaspitno-obrazovnih ustanova u Srbiji koja je prilagođena  obrazovnim potrebama sve dece.

1

U skladu sa tim škole su u obavezi da obezbede kvalitetno obrazovanje za svu decu, bez obzira na njihove različitosti, uz uvažavanje mogućnosti svakog deteta ponaosob – naglašava direktorka Gordana Zlatković.

-Naša škola je otvorena za sve učenike, kako za decu sa smetnjama u razvoju, tako i za mališane iz marginalizovanih grupa. Obučeni smo za rad sa svima njima. Ove školske godine imamo trinaestoro dece sa kojima radimo po individualnom obrazovnom planu (IOP). Od toga je osmoro sa rešenjem interresorne opštinske komisije, a za petoro se radi individualizacija – naglašava direktorka.

Učiteljica Milena Marinković i asistent Nenad Trajković u svom odeljenju rade sa prvakom Veljkom Taškovićem:

-Zajedno procenjujemo postignuća i planiramo naredne korake. Usmereni smo na dobrobit deteta. Evaluiramo svoj rad kako bi znali šta treba promeniti. Personalni asistent pruža potrebnu pomoć u onim aktivnostima kada učenik ne može sam da započne ili uradi zadatak. Pomaže mu da se pripremi za čas i izvadi pribor za rad, kao i prilikom pisanja. Takođe, ukazuje i na pravila ponašanja i ograničenja u školi – kaže učiteljica Milena.

Bitno je, pre svega, dodaje ona, dobro individualno poznavanje učenika, kako bi nastavni rad sa Veljkom bio usklađen sa specifičnostima, interesovanjima i njegovim potrebama.

goca

Opština Bujanovac je odobrila finansijska sredstva za angažovanje tri personalna asistenta: Gordana Zlatković

Nabavili smo lap top koji će da koristi, učiteljica je obezbedila didaktički materijal, a opština Bujanovac je odobrila finansijska sredstva za angažovanje tri personalna asistenta. Oni su od velike pomoći učiteljima u radu sa ovom decom – dodaje direktorka.

Prema rečima Milene Marinković, najvažniji deo je odrediti narednu zonu razvoja i strategiju koja će dati razultat.

-Treba naći način da dete bude uspešno. Zato uvek proveravam da li je nešto razumeo. Svaki zahtev raščlanim na jednostavne korake. Najbrže usvaja nova znanja kroz aktivnosti koje sam nudi, i u kojima iskazuje zadovoljstvo i  postiže uspeh. Vodim računa da aktivnost sadrži elemente kojim je već ovladao, i nove koje mu predstavljaju izazov – nastavlja učiteljica  priču o svom đaku Veljku, koji ostvaruje svakodnevnu interakciju sa vršnjacima, uključujući se u igru sa njima za vreme školskih odmora.

Iz dana u dan, nastavlja ona, Veljko usvaja poželjne oblike ponašanja i istrajava na zadacima, što ga čini veoma srećnim i motivisanim za sticanje novih znanja.

4

-Svi ga hrabrimo i pohvaljujemo svaki njegov uspeh. Prioriteti su jačanje komunikacije i socijalnih veština, izgradnja samopouzdanja i usvajanje novih znanja  i veština. Koristimo sve raspoložive resurse u školi  i okruženju.  Mnogo sličica, cteža, kolaž papir, plastelin, suvo lišće, dugmad, različitu  ambalažu i slično. Upotrebljavamo i  elektronske edukativne sadržaje, za šta nam je dovoljan jedan računar. Ukratko, za rad u inkluzivnom odeljenju, pored primene stečenih pedagoških znanja i veština, važno je imati sluha i biti senzibilisan za rad – konstatuje učiteljica  Milena, koja ima izuzetnu i svakodnevnu saradnju sa Veljkovim roditeljima.

Od njih dobijam značajnu podršku i oni su značajna karika u realizaciji inkluzvnog obrazovanja. Informacije koje dobijam od njih obezbedjuju mi planiranje novih aktivnosti, ali postizanje uspeha i napredovanje učenika- zadovoljna je učiteljica.

A to potvrđuje i Milena Tašković, Veljkova mama.

-Izuzetno sam srećna što Veljko može da pohađa nastavu u Bujanovcu zajedno sa ostalom decom – konstatuje ona.




Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.