fbpx

“Milenijum tim” tužio dva medija sa juga Srbije, traži 300.000 evra

Bujanovac, 7. april 2021. Zbog tekstova koje su objavili nasvojim portalima, odnosno izveštaja sa konferencija za štampu Narodne stranke, beogradska kompanija Milenijum tim, koja  je široj javnosti postala poznata nakon rušenja u Savamali, tužila je leskovačku agenciju Jugpres i vranjski portal Info Vranjske i njihove glavne urednike i potražuje ukupno 300.000 evra na ime povrede ugleda kompanije.

Kako prenose Južne vesti, oba teksta su izveštaji sa konferencija Narodne stranke u Vranjskoj Banji i Leskovcu, na kojima su lideri Narodne stranke govorili o kupovini jednog od hotela u Vranju i kupovini i iznajmljivanju nekadašnje zemlje Plantaža kod Leskovca.

Za svaki od ova dva teksta, tužilac traži po 100.000 evra

Ova kompanije do sada nije poslala redakciji Jugpresa nikakav demanti niti reakciju na izveštaje sa ove dve konferencije zanovinare, a nisu tužili ni Jeremića i Aleksića zbog onoga što surekli, već Jugpres koji je, kao i drugi mediji, preneo veran izveštaj sa konferencije za novinare, što može da se proveri i sa objavljenog TV snimka događaja – saopštavaju iz Jugpresa.

Ista tužba došla je i na adresu Info Vranjskih i njegovog urednika Saše Stojkovića za tekst „Jeremić: Milenijum tim jedan od najvećih asova korupcije“ koji je, takođe, izveštaj sa konferencije opozicione Narodne stranke u Vranjskoj Banji.

Tužba se isključivo odnosi na stavove koje su izneli ljudi iz Narodne stranke, kažu u ovom mediju, a Info Vranjske su tužene uz traženje astronomske oštete verovatno zato, kako objašnjavaju, što su profesionalno radile svoj posao i prenele isključivo ono što je rečeno na terenu, i kasnije u podkastu koji je njihov urednik uradio sa Vukom Jeremićem.

-Ovo je direktan napad na nas, novi pokušaj da nas unište i utišaju i taj jedan makar slabašan glas javnosti koja ne želi da ćuti i žmuri na sve ovo što se dešava u stvarnosti – kaže Stojković.

Pored medija sa juga Srbije, Milenijum tim tužio je, saopštavaju iz Koalicije za slobodu medija, i dnevni list Danas, portal Nova i kablovske televizije N1 i NewsMax Adria, a njihove članice, kako kažu u saopštenju, izražavaju duboku zabrinutost zbog pritiska koji se sprovodi nad većim brojem medija.

“Napominjemo da ova kompanija pre podnošenja tužbi nije zvanično demantovala ni jednu od informacija niti je zatražila od tuženih medija da objave njihov odgovor na iznete navode sa konferencija za medije Narodne stranke – saopštavaju iz Koalicije za slobodu medija.

Dodaju da su ogromne naknade štete koju ova kompanija zahteva u tužbama ogoljeni vid pritiska koji samo po osnovu plaćanja takse na odgovor na tužbu praktično vodi gašenju utuženih lokalnih medija, pritiska kojim se želi poslati poruka i svim drugim medijima da mogu biti preko noći ugašeni ukoliko ne poštuju moć velikih kompanija, a ozbiljno se ugrožavaju javno informisanje i sloboda i pravo građana u lokalnim zajednicama da budu obavešteni o svim događajima bez cenzure.

Na tužbe Milenijum tima posebno je reagovalo i Poslovno udruženje asocijacije lokalnih i nezavisnih medija Lokal pres, čija je Jugpres jedna od članica.

Milenijum tim posluje na jugu Srbije i to kroz izgradnju stanova za pripadnike snaga bezbednosti u Nišu i Vranju, a nedavno su kupili i hotel u centru Vranjske Banje, a konferenicje opozicije o toj investici su upravo predmet tužbe.

Ovu transakciju je kontrolisao Savet za borbu protiv korupcije i ocenio “da postoje indicije da se tokom privatizacije desilo organizovano krivično delo i unapred dogovorena kupovina ispod tržišne vrednosti”.




Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.