Bujanovačke kao deo mreže lokalnih medija za bolju informisanost građana

Bujanovac, Niš, 19. avgust 2024. (Foto: Z. Vidojković) – Pilot projekat koji je možda i jedinstven u Srbiji, a tiče se umrežavanje lokalnih medija iz različitih gradova, a koji su osmislile Južne vesti sa partnerima među kojima su i Bujanovačke podrazumeva povezivanje i saradnju između različitih medijskih organizacija s ciljem razmene informacija, resursa i sadržaja.

Na Panel diskusiji u kojoj su, pored Južnih vesti, učestvovali i predstavnici BujanovačkihGlasa Šumadije i Ozon pressa, zaključci su da će povezivanje medija obuhvatati razne aspekte, kao što su zajednički novinarski projekti, deljenje sadržaja, koordinaciju u izveštavanju o određenim temama, pa čak i zajedničko korišćenje tehnologija i infrastrukture.

Lokalni mediji često imaju ograničen doseg, a učesnici panela su se složili da im umrežavanje omogućava da dopru do šire publike putem drugih medijskih kanala, čime se povećava i njihova vidljivost i uticaj.

Razmena informacija i saradnja na izveštavanju omogućavaju kvalitetnije i sveobuhvatnije novinarstvo. Čitaoci dobijaju pristup širem spektru informacija iz različitih regiona. Umrežavanje pomaže u jačanju lokalnih medija i njihovog uticaja na zajednicu, a lokalni problemi i priče dobijaju veći značaj i pažnju, što može doprineti rešavanju tih problema – stav je predstavnika medija i učesnika panela

Bujanovac i investicije: Obilaženje u širokom luku

O važnosti umrežavanja lokalnih medija predstavnici medija su govorili o različitim benefitima i ključnim pitanjima koja se odnose na njihovu budućnost.

Višestruka korist svim učesnicima kroz razmenu informacija, saradnju na izveštavanju o lokalnim događajima i problemima, kao i zajedničko objavljivanje sadržaja, naši mediji su uspeli da poboljšaju svoju vidljivost i dopru do šire publike – složili su se učesnici

Dodaju da saradnja predstavlja pozitivan primer kako lokalni mediji mogu zajedno da rade na jačanju lokalne informisanosti, povećanju vidljivosti svojih priča i održivosti u izazovnim uslovima na medijskom tržištu.

Inicijativa Južnih vesti, uz podršku partnera, pokazala je da udruženi rad i razmena znanja i resursa mogu doneti značajne koristi i doprinose očuvanju kvalitetnog novinarstva na lokalnom nivou.


Budućnost u umrežavanju medija

Već više od godinu dana traje uspešna saradnja lokalnih medija u Srbiji koju su inicirale Južne vesti, sa ciljem da poboljšaju informisanost u lokalnim zajednicama i povećaju vidljivost lokalnih problema. Pored Južnih vesti u ovu inicijativu su uključeni i Glas ŠumadijeBujanovačke i Ozon Press, a kroz zajednički rad do sada je napisano 40 tekstova iz različitih lokalnih sredina, koji su prezentovani kroz desetak naslova.

Partnerski odnos i međusobno razumevanje i rad, doneo je različite pozitivne efekte medija u tom projektu, a pored novinarskog dela poseban izazov bio je za tehničku službu kako standardizovati jasno praćenje i objediniti parametre za merenje čitanosti.

Ovakav način umrežavanja očigledno je da podržavaju naši čitaoci na lokalu, mi smo na osnovu relevantnih parametara imali preko 1,4 miliona poseta, što nije zanemarljiva brojka. Svaka redakcija je pisala svoju temu, a urednik je imao zadatak da ih objedini iako se radi o sličnoj temi, ali različitim problemima u zavisnosti od grada do grada. Očekujem da će se ovakav način rada i umrežavanja lokalnih medija nastaviti i dalje pre svega u interesu građana koji žele da se od kredibilnih medija informišu – rekao je Vitomir Ognjanović, direktor Južnih vesti

Zima, zima, e pa šta je: Bujanovčani spremni za grejnu sezonu

Naglašava da je jedan od najvažnijih rezultata poverenje koje se stiče ne samo među novinarima medija okupljenih u projektu, već i čitaocima koji imaju mogućnost da kroz tekstove koji su objavljeni o temama iz svoje sredine, mogu videti kako se iste teme rešavaju u gradovima u okruženju.

Udruženi mediji imaju priliku da smanje troškove produkcije sadržaja i optimizuju resurse, što je rezultiralo povećanjem prihoda i održivošću njihovog rada, a umrežavanje je omogućilo i zajedničke marketinške aktivnosti, koje su dodatno poboljšale finansijsku situaciju medija uključenih u ovu inicijativu.




One thought on “Bujanovačke kao deo mreže lokalnih medija za bolju informisanost građana

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *