MTS i uvećani računi: Evo šta korisnici mogu i treba da urade

Poslovnica MTS u Bujanovcu
Poslovnica MTS u Bujanovcu
Poskupljenje mts

Bujanovac, 8. februar 2025. – Čitaoci Bujanovačkih, ali i brojni korisnici Telekomovih (MTS) usluga i dalje su ogorčeni na ovu državnu kompaniju zbog drastično uvećanih januarskih računa za kablovsku TV i internet.

Ispostavilo se da Telekom (MTS) na krajnje perfidan način podigao cene usluga, obavestivši korisnike o tome tako što je ovu informaciju na svom sajtu učinio gotovo nevidljivom.

Telekom je, naime, korisnike o poskupljenju, koje stupa na snagu od januara, obavestio preko svog sajta 1. januara, ali tako da je malo ko mogao da shvati da je reč o poskupljenju. Osim toga, obaveštenje je naslovljeno i sročeno tako da se ne vidi da se radi o poskupljenju, već se sugerišu povoljnosti koje će obradovati potrošače.

„Od 9. januara 2025. aktuelna komercijalna ponuda važi za sve Mts korisnike“ stoji u naslovu obaveštenja na zvaničnom sajtu Mts-a.

Ni u daljem tekstu obaveštenja se nigde ne pominje bilo kakva promena cena, niti koja prava potrošači imaju u tom slučaju, osim šturog, piše Danas..

„Ovim prelaskom korisnicima se garantuju prava u skladu sa članom 131. Zakona o elektronskim komunikacijama“, za čije dešifrovanje morate biti pravnik da biste znali koja su vam to prava zagarantovana.

Šta kaže Zakon?

Vesna Perinčić iz Republičke unije potrošača kaže za Danas da član 131 Zakona o elektronskim komunikacijama propisuje da, ukoliko dođe do promene cene, da je davalac usluge elektronske komunikacije dužan da najmanje 30 dana unapred. I to na jasan i razumljiv način na trajnom nosaču podataka obavesti o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i o pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen, a bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom.

„O pravu krajnjeg korisnika na raskid ugovora“ je vrlo bitna informacija koja mora da se dostavi potrošaču, odnosno korisniku usluga, napominje naša sagovornica.

„Konkretno u ovom slučaju, Mts je objavio povećanje cene usluga 1. decembra i da promenjene cene počinju da se primenjuju od 9. januara. Potrošači su mogli da u tih 30 dana podnesu zahtev za jednostrani raskid ugovora i ne bi plaćali nikakve penale, ali postavlja se pitanje da li su oni bili obavešteni“- naglašava Perinčić.

Zakon o zaštiti potrošača u članu 88 propisuje da potrošač može da raskine ugovor ukoliko dođe do izmene bitnih elemenata ugovora, a to su cena ili promena televizijske programske šeme.

„Ako je potrošač obavešten samo putem sajta, to se ne tretira kao obaveštenje. Mora biti obavešten lično, a to podrazumeva poleđinu računa, SMS poruku ili i-mejl“, pojašnjava ona.

Konkretno, Mts je potrošačima koje su obaveštavali putem SMS poruka poslao obaveštenje na način da ih odobrovolje:

„Poštovani korisnici, u cilju unapređenja naših korisničkih paketa, poboljšali smo uslugu… Za više informacija idite na link.“

„I kada odete na taj link onda dođete do detaljnijih informacija da taj novi paket podrazumeva i novu cenu i obaveštenje da možete da raskinete ugovor u roku od 30 dana bez plaćanja penala“, navodi Perinčić i potvrđuje da u poruci nije bilo eksplicitno navedeno da se radi o povećanju cena usluga.

Šta potrošači mogu da urade?

„Ukoliko nisu ni na koji način bili obavešteni, potrošači mogu ili da ostanu u ugovoru po starim ulovima ili da raskinu ugovor bez plaćanja penala“, objašnjava Perinčić i smatra da će Mts u tom slučaju da izađe u susret „jer im je to svakako bolja varijanta nego da plaćaju prekršajne kazne.“

Zakonska obaveza je da operatori obaveste korisnike na jasan, razumljiv, lako uočljiv, nedvosmislen i čitljiv način na trajnom nosaču zapisa, što podrazumeva da potrošač može da pristupa toj poruci, da je ponovo čita i da je ima sačuvanu. Ako to nije urađeno, objava samo na sajtu ne smatra se ličnim obaveštavajem i onda potrošač opet ima pravo da raskine jer nije bio lično obavešten.

„Oni su ispoštovali zakon, naravno na svoj način, ali ukoliko je neki potrošač oštećen da nije dobio poruku onda može da se javi Mts-u ili bilo kom udruženju za zaštitu potrošača i onda će da se ostvari njegovo pravo na raskid ugovora ili da zadrži staru cenu“, kaže Perinčić.

Ona savetuje potrošačima da budu obazrivi, jer je „mašta trgovaca izuzetno bogata“, te da sve dobro pročitaju, da ne klikću nesmotreno i da svaku poruku koja stigne od operatora ozbiljno shvate i posvete joj dužnu pažnju.

Podsećamo, pre samo godinu dana sva tri mobilna operatera u Srbiji – Mts, Jetel i A1, podigli su cene svojih usluga i to maltene u isto vreme.

Pored toga, problem je nastao, jer nisu svi na adekvatan način obavestili korisnike o tome.

 

11 comments
  1. Otvorena pljačka od strane Mts-a sopsvenih korisnika pod zaštitom države . Sa zadovoljstvom raskidamo ugovore ja i svi članovi porodice , i nikad više nećemo biti korisnici kriminalne , ipljačkaške i omražene kuće zvane MTS

  2. Problem je što u ovoj zemlji zakoni treba da na jasan i nedvosmislen način treba da štite običnog čoveka a ne kompanije koje svojim monopolskim pinašanjem i nerazumljivim obaveštenjima deru kožu narodu i na taj način pune svoje kase.
    Ako smo potpisali ugovor na dve godine nije normalno da u toku ugovorne obaveze oni podižu cene ili menjaju uslove korišćenja svojih usluga.
    Ukoliko nešto menjaju treba na jasan način da kažu da menjaju uslove , tarife , cene i da će novi uslovi važiti od dana isteka ugovora a danom potpisivanja novog ugovora.
    Inače na ovaj način je čista pljačka.

  3. За ово би неко требао да одговара, не може неко како му се ћефне да крши потписан уговор и да мења тарифе. Да сам желела већ бих узела већу тарифу. Чисти преваранти.

  4. MTS nije povećao cenu, već je promenio pakwt (nije omorika 25, koji je bio pu ugovoru, već omorika s). pravdaju se da taj pakwt više ne postoji. Ali to je njihov problem što u toku važenja ugovora ukidaju pakete po kojima su ugovorili prodaju.

  5. Svi smo ogorčeni na ovakve „podmukle“ akcije. Treba plaćati račune bez nelegalnog uvećanja. Mora im se stati na kraj, dosta je lopovluka. Kako u NIS-u kazu svakog petka koliko će da ukradu, tako mogu i ovi.

    1. Otvorena pljačka od strane Mts-a sopsvenih korisnika pod zaštitom države . Sa zadovoljstvom raskidamo ugovore ja i svi članovi porodice , i nikad više nećemo biti korisnici kriminalne , ipljačkaške i omražene kuće zvane MTS

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *