Bujanovac, 24, maj 2025. – „Elektrodistribucija Srbije“ će brojila za struju od juna očitavati na svaka tri meseca umesto kao do sada jednom mesečno. Građani od februara, međutim, mogu da mesečnu potrošnju i sami da očitaju i dostave preko mobilne aplikacije.
„Počinjemo da primenjujemo Zakon o energetici, član 197a, u kome je očitavanje najmanje jednom godišnje. A mi ćemo shodno našem iskustvu, praksi, bolje je i za korisnike, a i za elektrodistribuciju, da očitavamo jedanput u tri meseca“, rekla je za RTS direktorka Elektrodistribucije Srbije“ Biljana Komnenić.
Potrošačima je ostavljena i mogućnost da sami očitavaju brojilo i putem aplikacije dostave podatke o potrošnji preko elektronske pošte ili kontakt centra koji počinje sa radom 1. juna na broju 0800 360 300.
Čitanje nije obaveza za građane, ali im je to omogućeno jer je bilo primedbi na čitanje EDS-a. Stariji građani odnosno oni koji nisu vični novim tehnologijama mogu da pozivom na kol centar da daju podatke, ili mogu u svakoj distribuciji da predaju papir sa očitanim stanjem. Ipak, građanima će i dalje svakog meseca stizati računi.
„Kod potrošača koji imaju ugrađeno pametno brojilo, čitanje će biti svaki mesec, elektrodistribucija će očitavati svaki mesec, a ostali će biti na bazi procene od tri meseca potrošnje koju imamo. Procena će se raditi na bazi istorijskih podataka i softverskog modela“, rekla je Komnenić.
Kada je reč o istorijskim podacima Komnenić objašnjava da EDS za svakog potrošača ima podatke o potrošnji u proteklih 12 godina.
„Ili ukoliko je kasnije postao potrošač, u tom periodu od kada je postao potrošač pa do danas. Zakon o energetici je usklađen sa evropskim pravilima, i drugim zemljama u okruženju. Na primer u Češkoj je čitanje jednom godišnje, kao i u Nemačkoj. Negde je kvartalno, ili šestomesečno“, rekla je za RTS direktorka „Elektrodistribucija Srbije“.
Do sada je 600.000 potrošača dobilo „pametna brojila“ a još toliko bi trebalo da bude zamenjeno do kraja godine.