Bujanovac, 12. jun 2025. U registar „Ne zovi“, koji služi za zaštitu potrošača od neželjenih marketinških poziva, od početka godine upisano je 39.061 korisnika, saopštila je Republička agencija za elektronske i poštanske usluge (RATEL).
Ovaj registar, uveden u januaru 2024. godine, omogućava građanima da zabrane trgovcima da ih kontaktiraju putem fiksnih i mobilnih telefona, što je posebno značajno za starije osobe koje su često meta nametljivih poziva i mogućih zloupotreba.
Pomoćnica ministra trgovine Ivana Tomić Ilić naglasila je za RTS da građani mogu da se upišu u registar preko svog operatora – elektronski, lično u poslovnici ili putem aplikacije.
– Trgovci su dužni da provere da li se broj nalazi u registru na sajtu RATEL-a. Ukoliko prekrše zabranu, Tržišna inspekcija može da ih kazni sa 30.000 do 50.000 dinara – istakla je Tomić Ilić.
Od početka godine, Tržišna inspekcija je sprovela 25 nadzora po prijavama građana. Ukoliko se pozivi nastave i nakon upisa broja u registar, potrošači se mogu obratiti nadležnoj inspekciji, uz dokaz – listing poziva ili beleženje vremena poziva.
Građani se za dodatne informacije mogu obratiti Ministarstvu trgovine na besplatan broj 0800 103 104.
Tomić Ilić podseća i na pravo potrošača da robu kupljenu putem telefona ili interneta vrate u roku od osam dana, bez posebnog obrazloženja, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.
– Ako se građani predomisle ili smatraju da su preplatili proizvod, dovoljno je da ga sa pratećim dokumentima pošalju nazad trgovcu, koji je dužan da vrati novac – naglasila je pomoćnica ministra.