fbpx
PROMO TEKST

Nadutost stomaka – kako se rešiti ove neprijatne zdravstvene tegobe?

Stomačni problemi su nažalost postali neizostavni deo savremenog života – od onih blažih, pa sve do onih veoma ozbiljnih i upornih, more ljude svih generacija, od veoma mladih osoba, do onih u zrelim godinama.

To je danak stresa i urbanog užurbanog života u kome ne ostaje previše vremena da se posvetimo svojoj ishrani, bavljenju sportom i drugim važnim i zdravim životnim navikama koje bi predupredile pojavu brojnih zdravstvenih tegoba, a na prvom mestu onih u vezi sa zdravljem stomaka.

U sledećim redovima saznajte kakve promene treba napraviti kako bi nadutost u stomaku i gasovi u stomaku postali vaša prošlost i kako bi kvalitet vašeg života u celosti bio poboljšan.

#1 Unosite hranu koja je bogata probioticima

Kao što postoje štetne bakterije, tako postoje i one koje to nisu, već naprotiv – od kojih imamo brojne benefite. U takve bakterije spadaju probiotici, koji imaju višestruko korisno dejstvo po naše zdravlje, a kojih, usled ishrane koja je najčešće jednolična i ne sadrži sve hranljive materije potrebne našem telu, često nemam u dovoljnoj meri.

Kako bi smo unapredili varenje, olakšali pražnjenje creva i uveli svoje fiziološke potrebe u red, potrebno je da ishranu obogatimo namirnicama koje sadrže višu koncentraciju probiotika, među kojima su sigurno najvažniji mlečni proizvodi.

Savremeni način života, međutim, podrzumeva i neke benefite, npr. da se proizvodnja hrane usklađuje sa potrebama ljudi, te se misli i na ljude koji imaju problem sa intoleranicijom na laktozu, zbog čega ne mogu da konzumiraju obične mlečne proizvode. Za takve potrošače razvijene su linije produkata od mleka, ali bez laktoze, što omogućava da se namire dnevne potrebe tela za probioticima, a da se pritom ne javljaju druge tegobe, tipične za intoleranciju.

#2 Ne zaboravite da pijete dovoljno tečnosti

Nije retkost da zanemarujemo značaj vode za naš organizam i njegovo zdravlje. Preporuke da se unosi dovoljno tečnosti uglavnom prenebregavamo i odgovaramo na tu potrebu isključivo kada nas telo alarmira osećajem žeđi.

Međutim, mnogo zdravija i bolja opcija je da vodu unosimo u nekim ravnomernim količinama i ne čekamo da se pojavi žeđ – to je obično znak barem blage dehidriranosti tela. Nisu sasvim ujednačena mišljenja koliko tečnosti dnevno treba unositi, ali se gotovo sa sigurnošću može reći da je oko 2l dnevno neki optimum ispod kojeg ne bi trebalo ići.

Optimalna količina tečnosti pomoći će vašem organizmu u prosecu varenja i povoljno uticati na sprečavanje problema sa opstipacijom, čestim uzrokom nadutosti i nelagode u stomaku. U poslednje vreme sve se češće govori o dobrobitima tople vode, posebno ukoliko se pije na prazan stomak, jer onda ta voda ide direktno u creva, gde je najpotrebnija, te i to treba primeniti.

#3 Redukujte konzumiranje brze hrane i gaziranih pića

Ovaj savet verovatno ćete čuti kada je reč o brojnim zdravstvenim tegobama, akutnim i hroničnim bolestima. Kada je u pitanju nezdrava hrana, njena štetnost po naš organizam je višestruka.

Na prvom mestu, sadrži materije koje nisu blagotvorne po zdravlje – zasićene masti, složene šećere, aditive, konzervanse i druge, za koje često i ne znamo čemu služe i kako utiču na telo, a ne može joj se pripisati gotovo nijedno po zdravlje poželjno svojstvo jer uglavnom ne sadrži vitamine i druge nutrijente koji su nam neophodni.

Pored toga što se sistem organa za varenje izuzetno iscrpljuje varenjem ovakvih namirnica, a posebno ukoliko su one često na našem meniju, ovakva hrana najčešće produbljuje glad jer zbog velikog sadržaja prostih šećera, što dovodi do prejedanja, još jednog razloga za osećaj da će stomak pući pri najmanjem pritisku.

#4 Naučite da uživate u obroku

To podrazumeva da jedete bez žurbe i da se koncentrišete na obedovanje. Gledanje u telefon, razgovor tokom obroka ili neke druge aktivnosti mogu vam odvući pažnju i učiniti da nedovoljno dugo žvaćete i u brzini gutate vazduh, što dvostruko otežava proces varenja.

Umesto toga, bolje je da o vremenu za obrok razmišljate kao o prilici da uživate u ukusu hrane, odmarajući se od gomile dnevnih obaveza i pregršti informacija i koristeći te minute koje imate na raspolaganju da napunite baterije za ostatak dana kako biste bili produktivni i efikasni, a takvim pristupom obedovanju ujedno žete i preduprediti pojavu nadutosti i neprijatnog osećaja u stomaku.

Imajte na umu da su fizičko i mentalno zdravlje u neraskidivoj vezi i da, kada određene zdravstvene tegobe postanu deo vaše svakodnevice, najpre će se urušiti vaše raspoloženje, što se takođe odražava na kvalitet života, a kasnije se mogu javiti i puno ozbiljniji problemi od svakodnevne nervoze i napetosti.

Ukoliko na vreme prepoznate znake koje vam šalje vaše telo, a pre svega stomak, i reagujete promenom životnih navika, sprečićete veće psiho-somatske probleme i uživati u zdravom telu spremnom za brojne životne izazove!




Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.