Bujanovac, 23. novembar 2024. – I dok traje kosovska tenzija između Beograda i Prištine, Albanija i Srbija sve jače sarađuju u okviru Otvorenog Balkana.
Albanija je poslednjih godina omiljena letnja destinacija ne samo Albanaca već i Srba iz Bujanovca, Vranja i ostalih gradova juga Srbije.
Potpisivanjem današnjeg Memoranduma o saradnji u oblasti turizma između Srbije i Albanije, albanska obala mogla bi da stekne još veću popularnost među srpskim turistima.
Ugovor su, na Međunarodnom sajmu vina, gastronomije i turizma „Vinska vizija Otvorenog Balkana“, potpisale direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović i generalna direktorka Nacionalne agencije za turizam Albanije Zana Cela.
Poručile su da će dve zemlje ubuduće zajedno raditi na razvoju i promociji svojih turističkih aduta i potencijala.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović istakla je da će povezivanje Albanije i Srbije u domenu turizma biti veoma značajno za posetioce, ali i same zemlje, prenosi Kosovoonline
Ona je istakla da se Srbija na sajmu predstavlja zajedno sa Albanijom i Severnom Makedonijom.
„Dogovorili smo se da radimo zajedno na obezbeđivanju održivog turizma tokom cele godine u planinskim oblastima i nacionalnim parkovima. U glavnim aspektima ovog memoranduma zajedno ćemo razvijati i raditi na turističkim proizvodima i za albanske i za srpske turiste“, rekla je Cela.
Ona je najavila da će zahvaljujući ovom memorandumu o saradnji dve nacionalne agencije zajedno organizovati i razmenjivati infomacije o događajima koji promovišu turizam, kao što su seminari, sajamske izložbe itd.
Prema njenim rečima, Srbija i Albanija će razmenjivati iskustva u primeni marketinških strategija u cilju razvoja turizma i promocije turističkih destinacija.
„Druga oblast je marketing i oglašavanje. Razmenićemo iskustva u primeni marketinških strategija. Podelićemo i turističke statistike. Radićemo na poboljšanju kvaliteta usluga i infrastrukture u turizmu. Delićemo sa predstavnicima medija značajne informacije iz oblasti turizma“, navela je ona.
Dve zemlje će, ističe Cana, nastojati da umreže svoje poslovanje i sa drugim delatnostima, i zajedno će raditi na povezivanju kompanija koje posluju u turističkoj industriji.